Project - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Raisa Haas - WaarBenJij.nu Project - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Raisa Haas - WaarBenJij.nu

Project

Blijf op de hoogte en volg Raisa

11 April 2013 | Kenia, Nairobi

We zijn weer terug in Nairobi en dat betekent dat we weer naar ons project toe gaan. Namelijk een middelbare school in ruwai, het is een boarding school waar vooral weeskinderen en kinderen die problemen hebben met leren op zitten. De man die het project heeft opgestart wil alle kinderen een kans geven om hun middelbare school af te maken en daarna een studie te volgenen. Veel kinderen daar hebben zelf al een kind van een paar jaar oud, maar omdat ze daar zelf niet voor kunnen zorgen zitten ze in een weeshuis of bij de familie die ze nog hebben.
In de vakantie zet de man ook een voedingsproject voor de kinderen van de basisscholen in de buurt. Want het zit zo, als de kinderen naar school toe gaan krijgen ze daar te eten maar in de vakantie gaan de kinderen naar huis. En de ouders hebben helaas geen geld om de kinderen te voeden. Hij gaat opzoek naar deze kinderen en geeft ze te eten.
Het is voor hem niet mogelijk om naast de middelbare school nog een baan te hebben dus hij is aan gesteld op de donaties die ze krijgen. Dit jaar was er niemand die het voedingsproject wilde sponsoren, dus we bedachten een manier om geld binnen te krijgen. We gaan armbandjes met de kinderen maken en proberen die dan te verkopen. Daarnaast maak ik kralenbeestjes om die vast te maken aan de armbandjes of als sleutelhanger te verkopen. Op de foto's zien je de eerste resultaten. Als je interesse hebt en zelf een idee hebt van wat je wilt, laten het dan weten.

  • 12 April 2013 - 12:54

    Ans:

    Het is wat he, je kan het je bijna niet voorstellen.
    Er werd vroeger altijd gezegd tegen kinderen die hun bord niet leeg willen eten, de kinderen in Afrika die vechten erom, die hebben niets te eten, maar dit maak jij nu echt mee.
    Wij zijn als we trek hebben op zoek naar iets lekkers en vaak vinden wij een boterham dan al te gewoon, of uit verveling. Ik vind het fijn te zien dat jullie op deze manier zo betrokken zijn en helemaal geweldig om dit met de kinderen te doen. De kinderen vinden dit leuk om te doen en op deze manier wordt er ook geld opgehaald waar weer eten van gekocht kan worden.
    MEIDEN (RAISA EN HANNAH) IK BEN TROTS OP JULLIE.
    Ik heb al een schildpadje besteld maar er zal vast nog meer volgen.
    Ik hoop snel wat foto's te zien want die heb ik gemist.
    Meiden zet hem op.

    Groetjes Ans

  • 12 April 2013 - 13:41

    Oma Corry Bij Ans:

    Na wat ik over jullie gelezen heb even een reactie.

    Geweldig meiden een heel leuk idee van jullie, zowel voor de kinderen om te doen als van jullie de achterliggende gedachte. Je maakt wel wat mee Raïsa, straks als je thuiskomt hele verhalen.
    Misschien zijn dit de kleine dingen waarmee deze kinderen leren later betere leefomstandigheden te creëren.

    veel liefs, groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

ik ben raisa de haas, ik ben 19 jaar en ik ga voor 5 en een halve maand naar Kenia toe.

Actief sinds 31 Dec. 2012
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 10310

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: