1 maand in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Raisa Haas - WaarBenJij.nu 1 maand in Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Raisa Haas - WaarBenJij.nu

1 maand in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Raisa

12 Februari 2013 | Kenia, Nairobi

Ik alweer een maand in kenia en ik heb al drie weken geen blog meer geüpload. De eerste anderhalve week ging erg langzaam, maar daarna is de tijd voorbij gevlogen. Mijn engels gaat vooruit maar daar tegenover staat dat mijn Nederlands achteruit gaat maar dat zal je zelf ook wel merken, als je mijn verhalen leest.
Werkkamp... Ik wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Ik zou denken aan een kamp waarbij je in tent slaapt en geen stroom of stromend water hebt. De dag voor we op werkkamp gingen kregen we nog wat informatie over het kamp. We kregen te horen dat we in kleine huisjes zouden slapen waar zo nodig bedden met matrassen waren. we zouden stroom hebben maar we moesten elke dag opzoek naar water om onze watervoorraad op peil te houden.
Na een acht uur durende autorit kwamen we aan in kisumu. Ik heb vooral geslapen omdat we de laatste avond in ons gastgezin lekker hebben gefeest... Tot in de vroege uurtjes... Maar veel meer was er ook niet te doen in de auto.
Aangekomen bij het kamp zag het er op zich vrij netjes uit, we hadden twee kleine huisje waarin we sliepen en we hadden we stroom, als hij niet uitviel. Om een of andere rede hadden Hannah en ik geen ontvangst op onze mobiel, dus die konden we niet gebruiken.
De groep internationale vrijwilligers was erg leuk. We waren met jongeren van over de hele wereld: Finland, België, Frankrijk, Peru, Zuid-Korea en nederland natuurlijk :p.
Op werkkamp gingen 's ochtends hard aan het werk, het werk wat we deden was verschillend. We hebben een aantal dagen land omgeploegd of gaten gemaakt in de grond om bomen te planten. We hebben bananenbomen verzorgt en we zijn een aantal keer naar een school in de buurt gegaan om daar wat kleine werkjes te doen. In de middag gingen we op huisbezoek bij mensen die het moeilijk hebben, om te zien hoe zij leven.
Naast dat we een hele leuke groep vrijwilligers hadden was het werkkamp ook erg leerzaam. Dit komt helaas doordat er ook minder leuke dingen zijn gebeurt, maar we moeten ook niet vergeten dat het geen Europa is.
Op de terugweg naar Nairobi kregen we te horen dat we weer terug gaan naar het zelfde gastgezin. Daar zijn we erg blij mee. En daar zullen we de rest van de tijd dat we in Kenia zijn verblijven. Dinsdag kwamen we terug van werkkamp en donderdag gingen we op safari. Woensdag was onze wasdag want alle onze kleding was vies van werkkamp. We hadden niet erg veel geluk met het weer. Want toen we net klaar waren en alles aan de lijn hingen, begonnen het te regen en het is niet meer opgehouden tot de zon allang onder de horizon was verdwenen. Daar zaten we dan, de volgende dag zouden we vroeg op safari gaan en al onze kleding was nat. Onze moeder hielp ons uit de brand door een strijkijzer uit de kast te halen. Zo was ons kleding de volgende dag alleen nog een beetje vochtig.
Safari
Donderdag was het tijd voor safari. Drie dagen lang hebben we allemaal verschillende dingen kunnen spotten in de geweldige landschap van Masai Maraa. We hebben onder andere leeuwen, olifanten, buffels, zebra's en een cheeta gezien. Daarboven op hebben we heel veel geluk gehad dat we een jacht luipaard hebben gezien, onze gids vertelde dat hij die zelf maar twee keer per jaar ziet omdat ze zich elke dag verplaatsen. Ik heb er zo van genoten en ik vind het erg jammer dat het zo belachelijk duur is want anders had ik het graag nog een keer gedaan.
Na alle andere dingen was het maandag toch echt tijd om te beginnen op ons project. Voordat ik op safari ging had ik met civs afgesproken dat ik naar een ander kindertehuis in Nairobi zou gaan. Maandag ben ik er samen met een andere vrijwilliger heen geweest het zag er op zich vrij netjes uit, het was alleen erg krap. Voor lunch hadden ze ugali met een prutje van broccoli, sperziebonen en spinazie. Ik heb er een klein beetje van gegeten maar het was niet zo lekker. Dus voor de rest van de week neem ik me eigen eten mee. Woensdag was ik niet lekker en toen ben ik thuis gebleven.
Donderdag hebben we uitgeprobeerd hoe het ziekenhuis proces werkt. Ik was al een paar dagen erg duizelig en niet lekker. Toen ik 's ochtends opstond was ik aan het trillen en had ik verhoging, toen zijn we toch maar naar het ziekenhuis gegaan voor een malaria test. Maar deze was negatief maar het bleek dat ik voedselvergiftiging heb, waarschijnlijk heb ik het opgelopen op mijn project maandag. Ik heb er medicijnen voor gekregen en ik moet een paar dagen uitzieken. Vandaag gaat het goed, mijn misselijkheid is helemaal weg en ik ben niet meer duizelig. Dus morgen ga ik kijken hoe het op mijn project is. Een dikke knuffel uit Kenia.

  • 12 Februari 2013 - 22:57

    Mieke:

    Hoi Raisa,
    Leuk om weer een verslag te lezen.
    Volgens mij was het werkkamp niet altijd even makkelijk maar gaf denk ik wel heel veel voldoening. En besef hoe goed we het hier in Nederand hebben.
    Je hebt trouwens echt veel dieren gezien op safari. Wij hebben in 1989 2 weken lang diverse parken in Zuid Afrika bezocht en maar 1x leeuwen en 1x een cheeta gezien. Olifanten, buffels en zebra's wel genoeg gezien. Jij ziet meer in 3 dagen tijd. Gaaf hoor.
    Gelukkig voel je je nu beter. Hopelijk blijft het hierbij.

    Nou veel plezier nog en ik zie het volgende verslag vanzelf wel weer langskomen.

    Groetjes Peter, Mieke en Debby

  • 13 Februari 2013 - 19:49

    Oma Corry:

    Lieve Raïsa
    fijn om weer wat van je te lezen! wat een enig verslag, en wat een belevenis zo'n safari. bij mamma zag ik foto's op haar mobiel, geweldig wat zullen jullie genoten hebben. fijn om te horen dat je je weer beter voelt. Lieverd ik ben trots op je en zie uit naar het volgende verslag. veel liefs en een dikke knuffel van oma.

  • 17 Februari 2013 - 23:12

    Margareth:

    Hi Raisa,
    Leuk om weer wat van je belevenissen te horen. Je maakt ook wel wat mee daar. Zo maak je wel het echte Kenia mee, werkend en leven met de mensen daar. En dan ook nog op safaria, dieren inmhrt wild zien is toch wat anders dan inbeen dierentuin. Wie weet krijg je voor je weer naar huis komt nog een kans om dat nog eens mee te maken. Fijn te horen dat het weer beter met je gaat. Toch oppassen met wat je eet. Maar nog even en je bent ook daaraan gewend. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel liefs en pas goed op jezelf, Margareth en Hein

  • 19 Februari 2013 - 20:11

    Ans:

    Hai Lieverd,
    Ik heb geprobeerd op mijn ipod een reactie te geven maar dat lukte niet echt dus nu maar op de comp. Een heleboel hierover had ik al gehoord maar ik vind het fijn om het ook te kunnen lezen. Ook dit verslag print ik weer uit en stop het in een mapje. Wat een schitterende foto's heb je erbij gedaan. Ik vind het ontzettend leuk dat er zoveel verschillende nationaliteiten waren op het werkkamp. Het was wel heel vervelend dat je voedselvergiftiging hebt gehad maar ik was blij dat het geen malaria was. Ik heb trouwens ook de foto van jullie katje gezien, wat een schatje is dat.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag, hopelijk duurt dat niet zo lang.
    Dikke kus van Thuis xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

ik ben raisa de haas, ik ben 19 jaar en ik ga voor 5 en een halve maand naar Kenia toe.

Actief sinds 31 Dec. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 10311

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: